Вот теперь мне реально стыдно за Нила. Хуйню делает он, а стыдно мне, постороннему человеку. Воистину, нет хуже дурака, чем старый дурак. А впрочем, смотрите сами. www.bbc.co.uk/events/ew3j5v/acts/armd2m#p035nsy...
Больше книг про мальчиков! Еще больше! Том Воткинс все таки написал автобиографию. Книга выйдет... барабанная дробь... в марте 2015г! Акурат к альбому Пет Шоп Бойс. Но уже доступен предзаказ. Хочу! Думаю, я сделаю предзаказ ближе к марту. А может и нет. Может и раньше. Это уж как терпения хватит. Все таки 27 фунтов потянет книжка-то. А в ней не только про мальчиков.
В честь такого знаменательного события я вывешу тут трейлер нашего с Субарбиан фанфика. Выкладывать его мы начнем в лучшем случае весной, но вот теперь я хочу привлечь ваше внимание дорогие ПЧ. Ну, и немного порадовать.))
жать на картиночку Расположившись на лавке, Крис смотрел на текучую поверхность в свете яркой луны, и пил холодное пиво. Вода в озере медленно покачивалась, приливая и отливая, как будто баюкая. Отдалённый звук города, мерно пульсирующего в темноте, словно говорил: "Все хорошо." Допив до конца, он захотел поиграть со звуком который издавала бутылка, когда её горлышко погружено в воду. Для этого, спустившись прямо к каналу, Крис присел на корточки у самой воды. Для начала он зачерпнул ладонью и ополоснул лицо и шею, смывая усталость. Опершись свободной рукой о бетонный край, он стал набирать воду в бутылку. Звук был что надо. Вода вливалась и выливалась булькающими приглушёнными толчками, замещаясь входящим воздухом и задавая смутно будоражащий воображение ритм. Крис качнулся, опираясь на пятки, вытащил из кармана ключ и стал постукивать им о тротуар, пытаясь сочетать оба этих звука. Это увлекательное занятие прервал грозный окрик. "Полиция!" - мелькнула мысль. Или парковый сторож. Бежать следовало немедля. Крис вскочил на ноги, неловко взмахнув рукой с бутылкой, обернулся и нервно дёрнулся, почувствовав холодные брызги. Окрик повторился. "Теперь вся рубашка пропахнет пивом", - подумал он, но в то же мгновение подскользнулся на мокром бетоне набережной, и рухнул в водоём.
* * * Когда дверь закрылась, оказалось, что внутри не так уж темно. Какой-то парень в тёмной сутане, с откинутым капюшоном, вытирал рукавом пот со лба, сидя на широкой лавке. Вьющиеся волосы прилипли к вискам, и вообще, вид у него был такой, будто он только что мешки таскал. Узкое умное лицо, яркие продолговатые глаза с опущенными вниз уголками. Этот человек производил двойственное впечатление - только что он выглядел слабовольным, но через мгновение Крису показалось, что он похож на лезвие ножа. Он внимательно посмотрел на Криса, подавшись вперёд. Больше никого в этом помещении не было. - Здравствуйте, - сказал Крис, и, не зная куда девать руки, засунул их в карманы джинсов.
* * * - Медон был всегда и всё от него. Земля ли, что под нами и Небо ли, что над нами - всё от него. Свет ли звёзд и солнца и луны - всё он. И был он один. Захотел Медон развеять свою печаль и создал твердь земную и эфир небесный и зажёг свет звёзд и солнца. Он обустроил землю так, чтобы она была тучной и пригодной для жизни. А потом привёл в мир своих первых детей.
Нил принёс ещё кувшин пива и чёрных кровяных колбас, поставил их на стол перед Корпингом и присел рядом. Тот приоткрыл глаза и посмотрел на него подозрительно. - Я где-то видел тебя! - Не может быть. Я здесь недавно. - А все же я никогда не ошибаюсь. - Он склонил голову набок и внимательно изучал лицо Нила, а потом вскричал: - Вспомнил! Я видел тебя в Приморском Городе! Да разве ты не Певец Нил?! Нил растерялся и испугался одновременно: слишком внезапно его узнали. Он чисто инстинктивно прикрыл лицо рукой и отпрянул от Корпинга. - Нет. Ты ошибся. - Ты ведь хотел меня спросить о чём-то, Певец? - Не обращая внимания на его ответ, промолвил Корпинг. - Спрашивай. Я, конечно, не сказал бы ничего, не будь ты Певцом.
* * *
Это было страшнее разбойников, потому что от них можно убежать. Страшнее привидений, потому что их нет. Страшнее ловцов душ, потому что те были сознательными существами, на которые можно было найти управу. И уж, конечно, хуже горского чая. Не таким уж он оказался и противным. Это было страшнее всего того неизвестного, чего Крис не видел, и потому не боялся. Высоты он боялся всегда. - Что с тобой? - Прет подтолкнул его вперед, но Крис не сделал и шага. Прет толкнул сильнее, и Крис упал на колени, не желая никуда идти, схватившись ладонями за обледенелые камни. - Нет. Я боюсь высоты. - Ну что опять такое! Что за заячья душа! - возмущённо крикнул Прет. - Это не опять. Я лучше галлон горского чая выпью. Это страшно. - Крис, - Прет вздохнул, и присел рядом, сжав его плечо, - как ты можешь быть таким трусом? Ведь на скачках ты не боялся. - Там не было высоты. Ты привык к ней, а я нет. - Понимаю. Ты ведь житель равнины. Что с вас взять. Но ведь даже Нил перешёл. - Да. Надо. Я знаю. Но не могу. Крис встал, и попытался шагнуть, но голова дико закружилась, и он со стоном схватился за неё. Зажмурился и сел на корточки. Нил уже на той стороне. Если он не перейдёт, то никогда его больше не увидит. Его забила дрожь. Прет присел рядом на корточки, и, нахмурясь, посмотрел на него.
* * *
Он сделал приглашающий жест рукой, и Крис невольно посмотрел вперёд. Супруги стояли на возвышенности и могли видеть далеко. Почти под их ногами были видны плоские крыши рыбацкой деревушки и громадное, вытянутое вдоль гор озеро, сверкающее в закатном солнце. За озером простиралась изумрудная долина, похожая на волнующееся море, продолжающее озеро. А на самом горизонте была едва различимая тёмная полоска - лес. И было в этом такое спокойствие и такая радость, что Крис ощутил как его губы растягивает улыбка. Корпинг не обманул. - Любимый, я никогда не использовал магию в отношении тебя. Никогда. И не буду впредь. - Внезапно Нил расхохотался. - Какой же ты чумазый, Крис, чумазый и бородатый! Мы грязны как два борова.
Крис выложил очередную говнофотографию Нила из Лос-Анджелеса, где Теннант зажигал с Брендоном Флоуэрсом. По всей видимости это они так работают над альбомом. А может это был отдых. Фотку смотрите на офсайте, а я выложу видушку.
Мне погрезилось, или Нил действительно несколько раздобрел? Медиатор вот кинул. Я так понимаю, Крис тоже был на концерте. А вот эта видушка с другого ракурса.
А альбом-то хорош, хорош! Отличный альбом. Если мальчики сделают такой же отличный альбом, то я прям обалдею от счастья. Конечно, новый альбом Нью Ордеров, не такой уху-хушечный как у А-ха, но все равно изумительный.
New Order - Music Complete (Japanese Edition) (2015) Lossless FLAC, Tracks 516,64 MB Tracklist + Tracklinks for preview in MP3: 1 - Restless 2 - Singularity 3 - Plastic 4 - Trutti Frutti 5 - People On The High Line 6 - Stray Dog 7 - Academic 8 - Nothing But A Fool 9 - Unlearn This Hatred 10 - The Game 11 - Superheated 12 - Restless (Bonus Track For Japan)
Вот это идея! Мне аж стало жарко. А так как у меня образовалось куча времени на сбычу мечт, то я попробую это провернуть таки. melodiver.livejournal.com/77841.html
Нилча похвастался, что работа над альбомом идет полным ходом. И что они хотят прийти на один из спектаклей "Клозен ту хевен". Даже, поддразнивает, что мол фанаты могут запросто оказаться сидящими рядом с ним на представлении. Маркетинг, конвертинг, лизинг и прилепинг. Видать пытается продавать таким образом билеты на мюзикл.
Жанр: Pop Страна исполнителя (группы): Norway Год издания: 2015 Аудиокодек: MP3 Тип рипа: tracks Битрейт аудио: 320 kbps Продолжительность: 1:13:56
Треклист:
CD1
01 Cast In Steel 03:51 02 Under The Makeup 03:24 03 The Wake 03:45 04 Forest Fire 03:56 05 Objects In The Mirror 04:14 06 Door Ajar 03:46 07 Living At The End Of The World 04:07 08 Mythomania 03:50 09 She's Humming A Tune 04:02 10 Shadow Endeavors 04:22 11 Giving Up The Ghost 04:16 12 Goodbye Thompson 03:36
CD2
01 The End Of The Affair 03:32 02 Mother Nature Goes To Heaven (Original Version) 04:34 03 Nothing Is Keeping You Here (Original Version) 04:43 04 Shadowside (Demo Version) 04:18 05 Start The Simulator (Stereophonic Mix) 05:20 06 Foot Of The Mountain (Mark Saunders Remix) 04:20">
У Нила тут такая заточка, что прям хм... блин да. И Мерисья бедрастая с ими.
Крис - смешарик! Мультфильм заиграл для меня новыми красками. А вот интересно, если взять героев мультика, то как бы Нила можно запросто проассоциировать с Лосяшем или с Крошем. А Криса? Кто может быть Крисом?
Типа, его жутко прикалывает, что у Глидала из бошки шведский флаг торчит. А Глидал с бородой похож на наших геологоразведчиков из шестидесятых. Ыыы. Или на престарелого байкера. Фотка от 14 августа, свеженькая. Из петтекстов.
А знаете чей это ремикс? А ведь Тесс это Манфред Алоиз Зиггет, то есть небезызвестный Фенси. Ну, Флеймс оф лов, Слайс ми найс, Бодигард и все дела. А еще он им написал музычку на пару с Элвином (Альфонсом Вайндортом).
То есть, практически, Фенси уебал мальчиков Зиксом.
Сохраню ее здесь во избежание! читать дальшеJohnny Marr On Taking A Break From Music And His Upcoming Autobiography By John Earls 8th July 2015 After his first two solo albums ‘The Messenger’ and ‘Playland’ were released in quick succession (2013 and ’14 respectively), guitar great Johnny Marr is planning a break from music. But the workaholic former Smiths, Cribs and Modest Mouse icon is only switching his attentions to finishing his autobiography, due to be published by Century in autumn 2016, admitting that touring is too much of a distraction.
“I always knew it was going to be a matter of downing tools to get the book done,” says Marr. “You can’t write a book backstage with soundcheck going on.” Vowing that the book “won’t be straightforward”, Marr says his approach is to “write the way I talk”.
Asked how much of a candid tell-all memoir readers can expect, Marr offers a sharp contrast to his former bandmate Morrissey’s defensive tone in his Autobiography from 2013. “The important thing is that the people who like what I do still like me the same once they know everything,” he says. “I take writing seriously, but I also want it to be entertaining, because I don’t want to be too self-important or pompous.”
The book’s title is being kept under wraps, but Marr promises: “It absolutely won’t be This Charming Marr, Isn’t It Marrvelous or any pun like that. I’ve been looking at those headlines all my adult life, thanks very much.”
Before settling down to write the main chunk of his book, Marr is finishing the soundtrack to Ellen Page’s new relationship drama Freeheld, again working with Hans Zimmer, as he did on the scores of Spider-Man 2 and Inception. He then plans to release two stand-alone three-song EPs. “I want to stick my neck out a little and get these songs out there before I decide what to do with the next album,” he explains. “I have enough faith in the people who follow me that they’ll get to hear the songs without them needing to be on an album.”
Although a new collaboration with Pet Shop Boys is “on the cards”, Marr says his next project after the book may also pull him away from songwriting. “I’m trying to look further afield and work with people outside the music industry,” he says. “I’d love to work with [actress] Maxine Peake. I admire everything she does. She’s from a really good heritage of acting, and I like that she has a social consideration and ideology to her. I don’t know what we’d do together, but it’d be great to explore the possibilities.”
Выиграла на аукционе на Ибее кусочек своей мечты. Оплатила. Но оплатила не сразу, а на следующий день (это не противоречит правилам). И вот уже прошло три дня, а не ответа не привета. То есть не трекномера, ни отзыва, нихера. Печалюсь вот. Сообщение продавцу жалобное написала.
Это интересно. читать дальшеIn this essay by the author of Militant Modernism: A Guide to the New Ruins of Great Britain and Uncommon, a treatise on the significance of Pulp, feels the pol ... BY EB STAFF
In this essay by the author of Militant Modernism: A Guide to the New Ruins of Great Britain and Uncommon, a treatise on the significance of Pulp, feel the political punch in the lyrics of the Pet Shop Boys evident over the course of their career. Illustration by Inka Gerbert. Words by Owen Hatherley
“Now I’m digging through my student paperbacks,” sings Neil Tennant. “Flicking through Karl Marx again. Searching for the soul of England, drinking tea like Tony Benn.” This is “Love is a Bourgeois Construct”, from the Pet Shop Boys’ twelfth album, Electric. The song is, as always, extremely tongue-in-cheek—the narrator decides that love is a bourgeois construct after being dumped, and then reaches for the Marx; but then for a long time, the Pet Shop Boys have been making records that are alternately about politics and intimacy, or rather the politics of intimacy, writing relationships together with economics. Electric has few surprises—like a lot of late Pet Shop Boys, it sounds like Tennant singing liberal truisms over discarded Michael Mayer tracks. But this little couplet is a reminder that there is something in the Pet Shop Boys’ songs that seldom gets noticed—a red, or at least reddish thread that connects them from the parodic Thatcherism of their early years to the satires on Blairism in 2006’s Fundamental, their last really essential record.
The Pet Shop Boys were hardly the first to combine condensed critiques of capitalism with bitter love songs to the point where the two were interchangeable—you can find that in a starker form all over the Gang of Four’s first two albums, or on songs like “Date Stamp” on ABC’s Lexicon of Love—but Tennant honed it to a fine art on the group’s first two albums. The era when they were authentic teen pop stars was also the time that they were the most sharply, slyly politicized. The obvious example of this is “Opportunities”, a song which quickly became a Thatcherite anthem, where “looking for a partner” is both come-on and business deal; the least romantic invitation imaginable, where apparently, “I’ve got the brains, you’ve got the looks,” is a compliment rather than an insult. It’s there too in the study of place in “Suburbia”, somewhere so tedious that petty vandalism, “and in the distance, a police car, to break the suburban spell,” is the only way to make it bearable.
1987’s Actually was nothing less than a concept album about Thatcherite London. Throughout, it’s impossible to tell relationships from politics. In “Rent”, notoriously, the narrator’s declarations of fealty are indistinguishable from the financial arrangement that made them possible, blended elegantly together: “words mean so little, and money less… we never-ever argue, never calculate the currency we’ve spent.” Yet it’s sung in a warm, pleading tone, never degenerating into the cynical and diagrammatic, a record both sympathetic and deeply unnerving. “Shopping” drops the ambiguity altogether and goes for a depiction of utterly ruthless City boys and privatization: “we’re buying and selling your history…it’s easy when you’ve got all the information, inside help, no investigation.” “King’s Cross” darkened this even further, an image of the station where the north meets the capital as an apocalyptic city of the dead. Surely one reason why the Pet Shop Boys never went back to this exact territory—a London of endemic poverty and conspicuous consumption, bankers stepping over the homeless—is that so little has changed since. Actually describes London in 2013 as much as it does 1987.
After this, the anger drains out of Tennant’s lyrics somewhat, and when they do touch on politics and history it’s in a post-’89, end of history fashion, as if the optimism of that year, and the deposing of Thatcher in 1990 defanged him. There’s a peculiar sideline in laments for the Russian revolution—in “My October Symphony”, on Behaviour, he imagines Shostakovich “changing the dedication” of the titular symphony “from revolution to revelation”; while in “The End of the World” on the same record, there’s not much left but a disinterested, hedonistic wait for the apocalypse: “if it all came to pass now, you’d feel we’d all deserved it somehow.”
It comes back, however, in Fundamental. On the one hand, there’s more liberal wisdom on the folly of radical change—on the yearning techno of “Twentieth Century” he tells us he’s learnt the lesson that “sometimes the solution is worse than the problem,” but elsewhere the anger comes back—“I’m With Stupid” brings back the personal-is-political metaphors for a vignette on the relationship between Tony Blair and George W. Bush, rendered as a disco farce by Trevor Horn’s knowingly overwrought production. The eye for using quasi-romantic language as political parody is rendered in the broad brushes of a placard: “before we ever met/I thought like everybody did/you were just a moron/a billion dollar kid…I have to ask myself/as any lover might/have you not made a fool of me?” “Integral” borrows the language of Yevgeny Zamyatin’s dystopian novel We for a potted critique of Blair’s ID card scheme (which led to Tennant publicly disavowing his previous support of the Labour Party); and elsewhere, there’s various mordant commentaries on Simon Cowell-issue showbiz. The subsequent Yes, though it lacked the same intensity of focus, had similar moments: on “Building A Wall”, the singer complains that there’s “nowhere left to defect to.” But on Electric, the most damning words are actually someone else’s—with the eye to an incongruous cover that saw them mesh U2 and Frankie Valli, they cover Bruce Springsteen’s ferocious anti-Iraq war polemic “The Last to Die”.
At one point in the mid-80s, it might have seemed that nothing was more unlike than the tubthumping, sincere vainglory of Springsteen and synthetic ironists like the Pet Shop Boys. But at this distance, both seem to have been doing the same thing—registering the destruction of the society they knew, and trying to smuggle that into the charts. In electronic music, increasingly as mute and technocratic as a fiscal policy meeting, noticing what might be happening in the world outside is now limited to a duo well into their fifties. It’s as if the shock of the 1980s was so sudden and overwhelming that it had to provoke a response—but the lives lived as transactions that run through Actually are now considered so normal they’re hardly seen as being worthy of comment.~
You can read the Pet Shop Boys with their producer Stuart Price discuss Electric track by track here.