Вывсеврети, мневасжаль, спервадобейся
жать на картиночку
Создание его было обусловлено несколькими факторами. Во-первых, Нил ярый фанат музыкального театра. Во-вторых, Крис давненько жаждал самостоятельно написать мюзикл. А в-третьих, такая возможность группе предоставилась в 1994 году, когда музыканты получили от BBC предложение: "Ребята, а сочините-ка для нас телемюзикл, а?.."
Ребята приступили к делу, и что самое главное - познакомились с драматургом Джонатаном Харви (Jonathan Harvey), который и выступил в качестве либреттиста. Забегая вперёд, скажем, что общая работа над мюзиклом заняла пять лет...
Но это было потом. А пока проект BBC благополучно канул в лету. Тем не менее, PSB были настолько захвачены идеей и возможностью поработать вместе с замечательным парнем Харви, что в 1997 году, утроив передышку между выпусками альбомов и поездками в туры, Теннант и Лоу принялись за дело...
Изначально Нил и Крис планировали положить в основу своего мюзикла новеллу Грэма Грина (Graham Greene) "Брайтонский леденец" (Brighton Rock). Но, к сожалению, возникли проблемы с авторскими правами - некто уже положил глаз на классический сюжет, и PSB остались не у дел (может, это и к лучшему, ибо сюжет "Леденца" хоть и гораздо менее тривиален, чем то, что получилось, зато куда как более страшен и угрюм).
Arts Theatre, Лондон - здесь шла оригинальная версия C2H
Положение спас Харви, предложивший свой собственный сюжет: мол, давайте-ка сочиним мюзикл про бисексуальный любовный треугольник. И чтобы всё происходило в ночном клубе! Джонатан же и название придумал - Nightlife ("Ночная жизнь"). Правда, вскоре название поменяли (видимо, лишь потому, что первая идея - Nightlife - оказалась востребована самими PSB; так они назвали свой альбом 1999 года), и оно приняло привычный нам вид - Closer to Heaven.
К чести Нила и Криса, стоит отметить, что все песни для будущего мюзикла были специально ими сочинены - музыканты не пошли по проторенной другими дорожке под названием "а возьмём-ка мы свои хиты да слепим из них чего-нибудь!" Как раз альбом Nightlife стал для части из свежих сочинений эдакой промо-площадкой (например, здесь на суд слушателей были представлены Vampires, In Denial, записанная с Кайли Миноуг, и даже заглавная Closer To Heaven - её текст отличался от всех трёх "мюзикловых" версий).
Но вот мюзикл был написан, отрепетирован и презентован. Официальная дата премьеры - 15 мая 2001 года, она состоялась в лондонском театре Arts Theatre. Интересный факт: продюсером являлся сам Эндрю Ллойд Уэббер.
Можно с ходу предположить, что отзывы были получены диаметрально противоположные - от истерично-хвалебных до разгромных. Единственное, что не отрицалось - это высочайшее качество музыкального материала. Он был столь хорош, что многие ханжески настроенные личности прощали мюзиклу его "скользкую" тематику.
Тем не менее, кассовые сборы были высоки, и C2H продержался на сцене пять месяцев (что, говорят, для Лондона не так уж плохо), закрывшись 13 октября 2001 года. Причём, продюсеры во всеуслышание заявили, что этот мюзикл обязательно будет возобновлён (не соврали: в июне 2005 года C2H возродился в Австралии, а в сентябре 2009 года - снова в Великобритании, в Брайтоне; на октябрь 2010 года состоялась американская премьера в Далласе).
За пять дней до закрытия оригинальной версии C2H вышел альбом, которому эта запись и посвящена. Что интересно, этот диск был выпущен только в Великобритании.
Ну что ж, пожалуй, приступим к содержанию мюзикла. читать дальшеШоу открывает песня "Моя ночь" (My Night). Главные герои мюзикла как бы представляются нам. Начинает Билли Трикс (Billie Trix) - заходящая рок-звезда, бывшая суперпопулярной в 70-х и 80-х годах. Сейчас она является главной фигурой в ночном клубе, в котором и начинает действие C2H. Также она - как бы вторая мама для всех завсегдатаев клуба. Владелец клуба - Вик Кристиан (Vic Christian), гомосексуалист средних лет, который, тем не менее, имеет дочь Шелл (Shell). Все эти персонажи исполняют по куплету My Night, рассказывая, как они планируют провести эту ночь и даже изменить свою жизнь (в альбом вошла укороченная версия первого трека - мы слышим только вокал Билли Трикс; полный вариант в в исполнении Теннанта представлен в демо-альбомах, предварявших выход мюзикла, либо можно ознакомиться с ним, просмотрев любительское видео).
Paul Keating
Один из куплетов исполняет и Стрейт Дейв (Straight Dave; в переводе - Дейв-Натурал), молодой человек, который только что приехал из Ирландии и планирует стать "чем-то необычным", что и подтверждает в своей песне (Something Special). Вик решает нанять Дейва в качестве бармена в своём ночном клубе.
Вскоре Дейв и Шелл знакомятся друг с другом и испытывают вполне определённую обоюдную симпатию (Closer to Heaven - первая версия в исполнении Дейва и Шелл; в этом повторяющемся треке персонажи делятся своими планами и надеждами, в основном, касающихся любви; они рассказывают, что делает их "ближе к небесам"; на альбоме мы слышим три повтора этой песни, в мюзикле их было четыре - и все эти четыре варианта отличаются от версии песни Closer to Heaven, представленных на альбоме PSB Nightlife).
Затем мы наблюдаем откровенный разговор между Виком и Шелл (In Denial). Они обсуждают свои страхи по поводу их отношения друг к другу и своего будущего, уменьшение взаимопонимания между дочерью и отцом и сексуальные пристрастия Вика.
Появляется Боб Сандерс (Bob Saunders), музыкант-декадент, фигура неоднозначная и отнюдь не положительная; Боб также не относится к сексуальному большинству (Call Me Old-Fashioned). "I'm an absolute shit" ("Я - полное дерьмо"), как он сам поёт о себе.
Билли Трикс тем временем знакомится с Дейвом и решает, что он достоин большего, чем работы барменом - Билли хочет превратить юношу в музыканта.
А чувства Дейва и Шелл растут. Они (Дейв и Шелл, а не чувство, понятное дело) занимаются любовью, после чего между ними происходит спор-игра, в котором они оценивают друг друга по десятибалльной системе (Nine Out of Ten). Шелл даёт Дейву "девять из десяти" баллов, а он ей - всего восемь. Затем они переходят к обсуждению "размера" - юноша интересуется, устроит ли её "девять из десяти", а девушка в ответ переспрашивает: "Это в дюймах или в сантиметрах?" Заканчивается всё уверениями Шелл в любви. На вопрос о силе её чувств, она интересуется, устроит ли ответ: "Девять из десяти"?
Следующая песня, которую исполняет Билли Трикс в ночном клубе, подчёркивает жизнерадостную, но саморазрушающую атмосферу, в которой существуют персонажи (It's Just My Little Tribute to Caligula, Darling). Билли упоминает, что римский император Калигула должен был быть бисексуальным (ну, время было такое), намекая, видимо, на Дейва - мол, не такой уж он и натурал, как хочет казаться.
Далее следует инструментальный трек (Hedonism), который является "мостиком" между первым и вторым актом мюзикла. В конце первого акта под эту музыку Вик напивается и принимает наркотики, хотя обещал своей дочери Шелл больше этого не делать. Второй акт открывается "диким танцем" в ночном клубе.
А Билли Трикс позволяет себе отбросить жизнерадостный "фасад" и открывает свою душу - на самом деле ей очень плохо и одиноко (Friendly Fire - этот военный термин можно перевести как "огонь со стороны своих"). По словам Билли, рок-иконы часто попадают под "дружеский огонь" - те, кто всё ещё поклоняются им, угрожают и даже порой убивают...
Затем по сценарию настаёт время "настоящего мюзиклового" массового номера (Shameless). "Мерзкие знаменитости" (Vile Celebrities) рассказывают о том, какие они, собственно говоря, мерзкие.
Frances Barber
А Вик полностью теряет контроль над собой, он пьёт без просыха, принимает наркотики и из-за этого всего окончательно ссорится с дочерью. Вик измучен своей "вампирской жизнью" - всю ночь работать, спать днём и выпивать "живительную влагу" (настоящие вампиры, понятно, не с алкоголем имеют дело) до капли (Vampires). Все вокруг - "вампиры"...
А Дейв в это время... Да, он забывает о своей Шелл и влюбляется в красавца-драгдилера по имени Майл Энд Ли (Mile End Lee) - вот вам и "натурал" (Closer to Heaven - вторая версия в исполнении Дейва и Ли). Молодые люди оказываются в постели, а затем высказывают друг другу свои чувства и желание продолжать отношения.
Шелл, узнав о такой измене любимого (мало того, что изменил, так ещё же и с парнем!..), конечно же, отнюдь не рада. Она решает не сидеть и рыдать, а выкинуть Дейва из своей жизни (Out of My System).
У Ли тоже большие проблемы - узнав, что парень приторговывает наркотиками в его клубе, Вик отнимает весь товар. Ли нечем расплатиться с поставщиком.
Ли, уверенный, что после всего случившегося Дейв больше не любит его (тут он ошибался), принимает большую дозу кетамина, что приводит к его смерти (K-Hole - об этом треке подробнее мы напишем ниже)...
Дейв, ошарашенный смертью возлюбленного, оплакивает его - и себя, а также всех остальных, живущих такой жизнью (For All of Us).
Дейв сокрушается о потерянной любви, надеждах и будущем (Closer to Heaven - третья версия, соло Дейва). Но будет ли свет в конце туннеля?
В самой песне это не сказано, но она переходит в финальную (Positive Role Model), быструю и позитивную. Мы можем сделать из этого вывод, что да, будет. Дейв сделает выводы из полученных уроков, в том числе, примет свой гомосексуализм, и пойдёт по жизни дальше.
Вот и конец.
Что-то такое сумбурное и бессмысленное, да? Проблема в том, что полного синопсиса мной не найдено, собирала всё методом "по сусекам поскребла". Хочется надеяться, что общая картина всё же была более логична и глубока.
Но спасают две вещи: шикарная музыка и великолепное исполнение. Пол Китин (Paul Keating) www.londontheatre.co.uk/londontheatre/questions... обладает сильнейшим голосом и лирическим талантом, Стейси Рока (Stacey Roca)en.wikipedia.org/wiki/Stacey_Roca тоже отличная певица и актриса, Дэвид Бёрт (David Burt) берёт не столько вокалом, сколько артистизмом и надрывом (его Vampires - просто шедевр). Да и Френсис Барбер (Frances Barber)en.wikipedia.org/wiki/Frances_Barber с её своеобразным тембром - находка (правда, вживую её слушать невозможно, но в записи - наоборот; но Френсис - известная британская драматическая актриса, она даже главную роль в чеховской "Чайке" сыграла, так что ей позволительно петь хуже, чем лицедействовать; кроме того, Френсис участвовала в C2H только до 15 сентября, уже со следующего дня и до закрытия мюзикла роль играла Аманда Харрис (Amanda Harris)).
А теперь поговорим о том, что обещали выше. О треке K-Hole (название символизирует кетаминовые глюки). Это - инструментальный момент, на фоне которого звучат слова песни Билли Трикс Run Girl Run!
С этой песней связана полумистификация, устроенная PSB. Почему "полу"? Потому что сами музыканты не скрывали, что это - их рук дело. А почему "мистификация"? Потому что многие слушатели до сих пор верят, что описанный ниже сингл записан той реально существовавшей певицей, которая указана на обложке, и в те же года, отпечатанные на диске.
Обложка сингла Run Girl Run! посмотреть
Послушать можно вот тут: ohmytracks.com/#/music/Billie+Trix
Итак, видимо, чтобы поставить точку в легенде о певице Билли Трикс (её на самом деле не было, выдуманная она), PSB выпускают "её" сингл, на котором была представлена "лучшая песня Билли Трикс" (даже так: Billie Trix's biggest hit) в двух версиях: Run Girl Run! (original 1971 Single version) и Run Girl Run! (1981 Post-Apocalyptic Nightmare mix). Эти диски продавались в холле театра во время поздних показов мюзикла. Понятно, пела там Френсис Барбер.
Песня Run Girl Run! ("Беги, девочка, беги!") основывалась на всем известной фотографии "Напалм во Вьетнаме" - группа вьетнамских мирных жителей на фоне клубов дыма спасалась от атаки напалмовыми бомбами; в центре группы выделялась плачущая обнажённая девочка - это была Ким Фук, сорвавшая с себя горящую одежду (порадуем тех, кто не в курсе - Ким выжила, хоть врачи и посчитали её ожоги смертельными, и здравствует до сих пор).
Вернёмся к C2H. Как мы помним, трек K-Hole звучал в момент смерти Ли от передозировки. Во время первых показов мюзикла, как вспоминает ряд очевидцев, этот момент выглядел так: Ли умирал на руках Дейва, а фоном звучало пение Билли Трикс (те самые строки из Run Girl Run!). Позже (мы говорим, напомним, об одной и той же версии мюзикла - оригинальной, а не поздних) Ли умирал в полном одиночестве, а издалека доносился замикшированный голос Билли.
Как бы то ни было, символизм понятен: Ли тоже "сожжён", его смерть - попытка "убежать" от себя самого.
Трэклист:
1 My Night (billie trix and cast) 3:53
2 Something Special (straight dave) 3:20
3 Closer To Heaven (shell and straight dave) 3:35
4 In Denial (vic and shell) 2:15
5 Call Me Old-Fashioned (bob saunders) 3:58
6 Nine Out Of Ten (shell and straight dave) 3:36
7 Its Just My Little Tribute To Caligula (billie trix) 3:25
8 Hedonism (instrumental) 2:48
9 Friendly Fire (billie trix) 2:58
10 Shameless (vile celebrities) 3:15
11 Vampires (vic and billie trix) 4:36
12 Closer To Heaven (straight dave and mile end lee) 3:46
13 Out Of My System (shell and babes) 4:49
14 K-Hole (instrumental with billie trix) 3:37
15 For All Of Us (straight dave) 4:11
16 Closer To Heaven (straight dave) 1:23
17 Positive Role Model (straight dave) 4:36
01 - My Night
(Full Version)
тексты песенBILLIE
We're gonna light up the night like fireworks
flashing through the sky like a satellite
A series of bangs, beautiful colours
Baby, tonight this is my night
If you want to scream
you can do it
Anything obscene
you can do it
Put it to the test
you can do it
Momma knows what's best
you can do it
This is my night
Anything goes in fashion!
This is my night
I'm in the throes of passion!
This is my night
I planned it for me and you!
This is my night
and nothing is taboo!
DAVE
I wanna light up the night like fireworks
flashing through the sky like a satellite
I've waited so long
I won't get it wrong
Baby, tonight will be my night
If you wanna dance
you can do it
Give yourself a chance
you can do it
Show them what you are
you can do it
Baby, you're a star
you can do it
This is my night
I'm gonna grab their attention
This is my night
I need divine intervention!
This is my night
and it's one I won't forget
This is my night
They ain't seen nothing yet!
SHELL
I want to light up the night up like fireworks
Flashing through the sky like a satellite
That fatherly kiss
Is going to be bliss
Baby, tonight will be my night
No point being scared
you can do it
Change your life instead
you can do it
No more being alone
you can do it
When you're coming home
you can do it
This is my night
A roller-coaster of emotion
This is my night
A lot of hugs and devotion
This is my night
Oh God, I'm going mad!
This is my night
I'm gonna meet my Dad!
VIC
This is my night
Am I worth it?
This is my night
Do I deserve it?
FLYNN
You're gonna light up the night like fireworks
flashing through the sky like a satellite
you've got to be strong
you've waited so long
Daddy, tonight this is your night
If you wanna scream
you can do it
nothing too obscene
you can do it
Remember you're a Dad
you can do it
Don't look so bloody sad
you can do it
This is your night...
VIC
I've made sure it's gonna be nice
The champagne's on ice
D'you think we'll need something stronger?
I'm having one now, I can't wait any longer...
LEE
If you wanna score
you can do it
I can get you more
I can do it
Get out of your head
you can do it
What d'you want instead?
you can do it
This is my night
Oh yeah?
This is my night
I couldn't really care
This is my night
Dunno why I bother
This is my night
Same as any other
BILLIE, DAVE, SHELL, VIC, FLYNN, LEE & CAST
We're gonna light up the night like fireworks
flashing through the sky like a satellite
A series of bangs, beautiful colours
Baby, tonight this is my night
If you want to scream
you can do it
Anything obscene
you can do it
Put it to the test
you can do it
Momma knows what's best
you can do it
This is my night
This is my night
This is my night
BILLIE
I planned it for me and you!
CAST
This is my night
BILLIE
and nothing, no, no, nothing, is taboo!!!
02 - Something Speical
DAVE
What am I now?
Another boy becoming man
who wants to change
who’s not afraid
I’ve had to run
from boring streets
and bitter priests
from smoking gun
and stern parade
For when you’re living on your own
without a girlfriend or a home
people speculate
but I’m much stronger than them
I want to be something special
I want to be something special
Now I play the London game
A hand-to-mouth existence
’til someone calls my name
I want it now
My chance has come
and I will grab it
just to change
the way I am
I understand
the plans you make
the risks you take
the way you can
when you’re a man
And if I sometimes have to do
the things I’ve always wanted to
I won’t shy away
Because I’m much harder than that
I want to be something special
I want to be something special
Now I play the London game
A hand-to-mouth existence
’til someone calls my name
03 - Closer to Heaven
SHELL
Give me hope
Give me all your love
Tell me now
My luck is in tonight
Is this real?
Can I learn to trust
How I feel?
Does darkness end in light?
BOTH
Never been closer to Heaven
Never been closer to Heaven
DAVE
Suddenly
What was wrong seems right
Feels to me
I'm coming home tonight
I can't wait
Till we meet again
Is it fate?
Does darkness end in light?
BOTH
Never been closer to Heaven
Never been closer to Heaven
04 - In Denial
VIC
In denial, no
My life's a trial
I'm not denying
That every little bit hurts
It's a problem
That I'm not solving
Don't mind admitting
I feel like quitting this job
For a while, getting away
Before it gets any worse today
SHELL
You're in denial
And that is final
You're not admitting
You should be quitting
All this "celebrating"
It's totally frustrating
I'm coming close to hating
You and your whole attitude
To be crude
I'm looking at you
Pissing your life away
Day after day
VIC
Think I'm going mad
How d'you know if you're going mad?
SHELL
Look at me I love you
VIC
Look at me I'm sad
I'm not denying
I could be trying
A little harder
To deal with some of this stuff
SHELL
Know what I'm thinking?
Less drugs and drinking
No cigarettes and you'll feel
A little less rough
VIC
Is that enough?
My life is absurd
I'm living it upside down
Like a vampire working at night, sleeping all day
A dad with a girl who knows he's gay
05 - Call Me Old-Fashioned
SAUNDERS
I have to admit
I'm an absolute shit
At least you can't call me
A hypocrite
I don't want fame
Or the critics' acclaim
Take it from me
That's a pointless game
I've got a minder
A chauffeur, a flunkey
I'm the organ-grinder
Not the monkey
Call me old-fashioned
At least I know what I like
Call me old-fashioned
If you're so wet
Why don't you get
On your bike?
Call me old-fashioned
At least I'm moving ahead
Call me old-fashioned
If I can't charm you
I'll just strong-arm you
To bed
The moment I see you with your trousers dropped
Will be as rewarding as just having shopped
All of the names that I've spent years collecting
They're the only things that are worth respecting
Prada and Porsche and Philippe Starck
The only little problem is where to park
Call me old-fashioned
You're all so quick to condemn
Call me old-fashioned
Until you learn how much I earn and I spend
Call me old-fashioned
And I've been called worse than much
Call me old-fashioned
But understand
What I've got planned
Won't be luck
'Cause sex is fun and sex sells, honey
A shiny dream to make me money
Where the sea is blue, the sky is sunny
Love is hot and surprisingly
Old-fashioned
I'll make love down the phone
Call me tomorrow
I'll give you breaks
I'll be as long as it takes to your home
Call me old fashioned
At least I'm moving ahead
Call me old-fashioned
If I can't charm you
I'll just strong-arm you
To bed
Where you can be
Old-fashioned
With me
06 - Nine Out of Ten
SHELL
This is great!
DAVE
I'm straight
SHELL
Just great!
I love the way you kiss
It's bliss
DAVE
How much bliss?
SHELL
Will nine out of ten do?
You used to be so shy
Now I can't deny
You satisfy
You're scoring high
Will nine out of ten do?
DAVE
Leaves room for improvement!
SHELL
And how do I rate?
DAVE
An eight?
No wait
To score
Some more:
Come on, explore!
SHELL
Only an eight?
DAVE
I'm one of those men
Who thinks he can surprise
SHELL
So I realise
When I close my eyes
And feel your size
DAVE
Will nine out of ten do?
SHELL
Is that inches or centimeters?
DAVE
Size isn't everything!
Let's do it again and again
Until we're scoring ten out of ten
SHELL
How does this compare with back then
Back when you used to do it with men?
DAVE
What men?
SHELL
Did you never do it with men?
DAVE
Don't you dare
Go there
To compare
Haven't you found
Boys fool around?
SHELL
So you don't deny it?
DAVE
Listen
I have spent months with you
And loved each moment too
Just being with you
Has made me new
SHELL
And just how new?
DAVE
Will nine out of ten do?
SHELL
I love you
DAVE
And just how much?
SHELL
Will nine out of ten do?
07 - It's Just My Little Tribute to Caligula, Darling!
BILLIE
Do you like my new look?
It's very classical, don't you think?
It's just my little tribute to Caligula, darling!
Haven't you seen the movie?
It's a masterpiece!
All that history and sex!
I love it!
Caligula was a bastard
Like most important men
And, over the years, I've known
Quite a few of them
I wish I'd poisoned
As my little tribute to Caligula, darling!
It's just my little tribute
To Caligula, darling!
It's just my little tribute
To Caligula, darling!
He was a Roman emperor
Which makes him almost certainly bisexual
If not actually gay
But then
So many men
Are that way inclined
Don't you find?
I mean, can you believe he's straight?
It's just my little tribute
To Caligula, darling!
It's just my little tribute
To Caligula, darling!
Murder and mayhem
In the eternal city
Poison and torture
He knew no pity
Pain is always best
inflicted at home
Down in your dungeon
Live back and think of Rome!
It's just my little tribute
To Caligula, darling!
It's just my little tribute
To Caligula, darling!
08 - Hedonism
Hedonism, ha ha ha
09 - Friendly Fire
BILLIE
An inspirational tirade against me
How to explain my life
Girls to the left of me
Boys to the right of me
Neither husband nor wife
Though the days are filled with pain
There is no one who'll explain
Why I'm coming under
Friendly fire
Shot in the fatal cause
Of rock 'n' roll
But there's no one
Really no one
To say why I endure
Under force majeure
Slander without shame or tact
I who studied make up, mime and Buddha
Who taught two generations to react
About me the critics lied
I ignored them and survived
In spite of coming under
Friendly fire
Shot in the fatal cause
Of rock 'n' roll
But there's nothing
Really nothing to deny
When I look back
My eyes are filled with tears
Danger to mascara
Applause to my peers
When fame sustained me
And arenas acclaimed me
I floated through life on a cloud
Of love and insanity
And pagan profanity
Before a worshipping crowd
Now my status is ill-defined
As an icon I'm inclined
To be coming under
Friendly fire
Shot in the fatal cause
Of rock 'n' roll
But whatever
Dull or clever
Points they've scored
I have never
Oh no never
Been ignored
10 - Shameless
ALL
I know what you think
It's clear as mud in your eyes
We're the plastic poseurs and prostitutes
You've obviously come to despise
But you don't know nothing
You're not hot enough to matter
You don't understand it's the glamorous life
A dream that no one can shatter
We're shameless
We will do anything
To get our fifteen minutes of fame
We have no integrity
We're ready to crawl to obtain celebrity
We'll do anything at all
FIRST VILE MALE CELEBRITY
I'm ambitious
Believe me, I'm going to be big
FIRST VILE FEMALE CELEBRITY
I'm a slave to glamour
Applause and clamour
My make-up, my wardrobe, my wigs
SECOND VILE MALE CELEBRITY
Don't call me pathetic
I'm harder than you'll ever guess
ALL
Relentlessly tough, for when the going gets rough
The tough get their picture in the press
We're shameless
We will do anything
To get our fifteen minutes of fame
We have no integrity
We're ready to crawl
To obtain celebrity
We'll do anything at all
We're shameless
We will do anything
To get our fifteen minutes of fame
We have no integrity
We're ready to crawl
We'll do anything
With anyone
Go absolutely anywhere
For anything
At all
11 - Vampires
VIC
Brother, it don't matter
Sister, don't worry
Say what you like
I'll do what you want me to do
You're a vampire
I'm a vampire too
Sun in the kitchen
Boy, you're still sleeping
When you get hungry
I'll do what you want me to do
You're a vampire
I'm a vampire too
You're a vampire
I'm a vampire too
It's a reflex
Just a reflex
Like fear or sex
Night in the city
New Orleans pretty
Do what you want
And then can I do it to you?
You're a vampire
I'm a vampire too
You're a vampire
I'm a vampire too
BILLIE
Whenever I reach the end of that dusty little dirt track called relationship I get off my head big time. And it helps. And why does it help? Because you feel great, you feel you're the most fantastic thing on the planet, in the cosmos, everywhere darling. And you think I'm OK. I'll get by.
VIC
Brother, it don't matter
Sister, don't worry
You're a vampire
I'm a vampire too
12 - Closer to Heaven
Dave: Why do you need that money?
Lee: I lost Billie's drugs, didn't get paid. Now I'll lose my kneecaps.
Dave: Shit. Really?
Lee: I've always got some bastard after me. I'm easy to hate.
Dave: You? But you're beautiful.
Lee: What?
Dave: You are.
Lee: Blokes don't go round calling other blokes beautiful.
Dave: Well, fit then.
Lee: Shut up. So, you ain't seeing that Shell no more then?
Dave: No.
Lee: Why not?
Dave: Why do you think?
Lee: We're only mucking about.
Dave: But it's the first time it's ever felt right for me... Oh, I'll shut up.
Lee: No.
Dave: What?
Lee: I like your accent.
DAVE
Give me hope
Give me one more kiss
I've never felt
A love as strong as this
You're so cool
And so warm to touch
Since we met
I've wanted this so much
BOTH
Never been closer to Heaven
Never been closer to Heaven
Dave: Has anyone ever loved you?
Lee: Where I grew up they had this picture of Jesus on the wall. Hippie-looking geezer with a beard. They told me he loved me. I thought, well, that's alright then, innit? When I die, I'll meet him, I'm laughing. When they used to say "what do you want to be when you grow up?", I go "dead". No one's ever told me they loved me. Not my mum. Too smacked off her nut. No one in the homes. Not even someone E'd off their nut, you know. They'd say it to everybody else, they'd never say it to me. I think there must be something wrong with me. Listen, mate...
LEE
Give me time
This is all new to me
But I think we could learn
Together you and me
It's good to kiss
And do all that stuff
But I'll tell you this
A hug would be enough
BOTH
Never been closer to Heaven
Never been closer to Heaven
Dave: Look, stay.
Lee: I gotta go.
Dave: It's three in the morning.
Lee: I've got business. I'm sorry, mate.
13 - Out Of My System
BABES
What's the matter with you, girl?
SHELL
Haven't you heard?
BABES
No! What?
SHELL
Of all the boys
In the world
I had to choose this one
Where did he come from?
Dumb and deluded
Young and confused
Suddenly gay
Who'd be in my shoes?
It had to be me
Who found out the truth
After catching him
With the roughest youth
Now I've ripped away his mask
Don't turn to me and ask...
BABES
What's the matter with you, girl?
SHELL
Isn't it obvious?
BABES
What's the matter with you, girl?
SHELL
Whaddaya mean what's the matter with me?
BABES
We get the picture
Yes, we see
What you're going through
But what you gonna do?
SHELL
What do you think I'm gonna do?
I'm gonna do what's overdue...
I'm gonna get him out of my system
Get him out of my system
Get him out of my system
I'm getting him out of my system
I'm gonna get him out of my system
Get him out of my system
Get him out of my system
I'm getting him out of my system
BABES
Uh-oh, girlfriend, wounded pride!
Your boyfriends bats for the other pride!
You're sure we're not gonna suddenly find
Tomorrow morning you change your mind?
SHELL
My decision is implacable
Because we're not compatible
Sexually
Eventually
After three months sleeping
In my bed
Every night
Held me tight
And this is what
Does in my head!
He runs off with his pride and joy
A young, drug-dealing, East End boy!
BABES
We get the picture
Yes, we see
What you're going through
But what you gonna do?
SHELL
What do you think I'm gonna do?
I'm gonna do what's overdue...
I'm gonna get him out of my system
Get him out of my system
Get him out of my system
I'm getting him out of my system
I'm gonna get him out of my system
Get him out of my system
Get him out of my system
I'm getting him out of my system
14 - K-hole
BILLIE
Run, girl, run
Away from the sun
Napalm burns all over your body
Cameras roll, photographers shoot
The western world would like to say sorry
A whore or a nun
What do you want to be?
Joan of Arc on TV?
15 - For All Of Us
DAVE
There are people who think we lead
A fabulous life
One endless party
No pain or strife
If only they knew
The absolute truth
I hoped we had a future
The two of us together
Something shared between us
Would change us both forever
He helped me recognise myself
And set me on a mission
To find there's more to life
Than following ambition
After all that we've been through
Only tears can tell the truth
I'm not crying just for you
I'm crying for me
Look around and see
I'm crying for all of us
For the impossibility
Of love in a world where sex
Is a cruel, competitive sport
For the love this world rejects
I mustn't be vindictive
We shouldn't feel ashamed
That no one tried to help him
So no one can be blamed
Go back to being fabulous
Ignore the pain inside
Find some compensation
For all the love denied
After all that we've been through
Only tears can tell the truth
I'm not crying just for you
I'm crying for me
Look around and see
I'm crying for you, for me
For what we cannot be
For you, for me
For all of us
For all of us
16 - Closer to Heaven
DAVE
Give me hope
Give me all your love
Tell me now
I'm coming home tonight
Have some faith
In the love we share
Is it fate?
Does darkness end in light?
17 - Postitive Role Model
DAVE
Here I stand, where I planned
Given one more chance
Take it then, start again
Time to join the dance
All I've seen and all I've been
Led me here today
Forget the lies, the tears I've cried
I'm doing it a different way
I want a positive role model
I want a positive role model
Reinvention
My intention
How to make the change?
We're children then
Boys to men
It doesn't feel so strange
A broken heart
For a start
A new identity
Feel the
Love up above
Watching over me
I want a positive role model
I want a positive role model
My reflection on the street
Is that the way I walk?
Introspection as I speak
I need to change the way I talk
In a changing world
There's so much you could be
Why can't you choose yourself
Like your enemy?
Have you ever imagined
A new you?
I could be someone else
The question is: who?
I want a positive role model
I want a positive role model
(Who's it gonna be, who's it gonna be?)
Positive!
Positive!
Give me hope
Give me all your love
Give me hope
Продюсером релиза был Стефан Хейг.
Оформление и фотографии Элистер Мюир, Пол Уэстли Григгс.
Мюзикл выходил на CD и cass.
CD: 2001 UK (Sony Music; XPCD1392) [promo; 10 Sep 2001; dual sleeve]
CS: 2001 UK (Sony Music; 504 516 4)
CD: 2001 UK (Sony Music; 504 516 2)
CD: 2001 UK (Sony Music; 504 516 2) [misspressing with white square on cover]
CD: 2001 CA (Columbia Records; CK 91575) ["made in Canada" on CD and booklet]
CD: 2001 BR (Epic; 2-504516)
CD: 2001 JP (Epic; EICP-68) [released 30 Mar. 2002]
CS: 2001 MY (Sony Music; ??) [malaysian cassette tape]
3:52 My Night (performed by billie trix)
3:20 Something Special (performed by straight dave)
3:35 Closer To Heaven (performed by straight dave & shell)
2:15 In Denial (performed by vic & shell)
3:57 Call Me Old-fashioned (performed by bob saunders)
3:35 Nine Out Of Ten (performed by straight dave & shell)
3:24 Caligula (performed by billie trix)
2:48 Hedonism [instrumental]
2:58 Friendly Fire (performed by billie trix)
3:15 Shameless (performed by bob saunders)
4:36 Vampires (performed by vic)
3:46 Closer To Heaven (performed by straight dave & mile end lee)
4:49 Out Of My System (performed by shell)
3:37 K-hole [instrumental]
4:11 For All Of Us (performed by straight dave)
1:23 Closer To Heaven (performed by straight dave)
4:34 Positive Role Model (performed by straight dave)
Скачать можно здесь: rusfolder.com/24105997

Ребята приступили к делу, и что самое главное - познакомились с драматургом Джонатаном Харви (Jonathan Harvey), который и выступил в качестве либреттиста. Забегая вперёд, скажем, что общая работа над мюзиклом заняла пять лет...
Но это было потом. А пока проект BBC благополучно канул в лету. Тем не менее, PSB были настолько захвачены идеей и возможностью поработать вместе с замечательным парнем Харви, что в 1997 году, утроив передышку между выпусками альбомов и поездками в туры, Теннант и Лоу принялись за дело...
Изначально Нил и Крис планировали положить в основу своего мюзикла новеллу Грэма Грина (Graham Greene) "Брайтонский леденец" (Brighton Rock). Но, к сожалению, возникли проблемы с авторскими правами - некто уже положил глаз на классический сюжет, и PSB остались не у дел (может, это и к лучшему, ибо сюжет "Леденца" хоть и гораздо менее тривиален, чем то, что получилось, зато куда как более страшен и угрюм).
Arts Theatre, Лондон - здесь шла оригинальная версия C2H
Положение спас Харви, предложивший свой собственный сюжет: мол, давайте-ка сочиним мюзикл про бисексуальный любовный треугольник. И чтобы всё происходило в ночном клубе! Джонатан же и название придумал - Nightlife ("Ночная жизнь"). Правда, вскоре название поменяли (видимо, лишь потому, что первая идея - Nightlife - оказалась востребована самими PSB; так они назвали свой альбом 1999 года), и оно приняло привычный нам вид - Closer to Heaven.
К чести Нила и Криса, стоит отметить, что все песни для будущего мюзикла были специально ими сочинены - музыканты не пошли по проторенной другими дорожке под названием "а возьмём-ка мы свои хиты да слепим из них чего-нибудь!" Как раз альбом Nightlife стал для части из свежих сочинений эдакой промо-площадкой (например, здесь на суд слушателей были представлены Vampires, In Denial, записанная с Кайли Миноуг, и даже заглавная Closer To Heaven - её текст отличался от всех трёх "мюзикловых" версий).
Но вот мюзикл был написан, отрепетирован и презентован. Официальная дата премьеры - 15 мая 2001 года, она состоялась в лондонском театре Arts Theatre. Интересный факт: продюсером являлся сам Эндрю Ллойд Уэббер.
Можно с ходу предположить, что отзывы были получены диаметрально противоположные - от истерично-хвалебных до разгромных. Единственное, что не отрицалось - это высочайшее качество музыкального материала. Он был столь хорош, что многие ханжески настроенные личности прощали мюзиклу его "скользкую" тематику.
Тем не менее, кассовые сборы были высоки, и C2H продержался на сцене пять месяцев (что, говорят, для Лондона не так уж плохо), закрывшись 13 октября 2001 года. Причём, продюсеры во всеуслышание заявили, что этот мюзикл обязательно будет возобновлён (не соврали: в июне 2005 года C2H возродился в Австралии, а в сентябре 2009 года - снова в Великобритании, в Брайтоне; на октябрь 2010 года состоялась американская премьера в Далласе).
За пять дней до закрытия оригинальной версии C2H вышел альбом, которому эта запись и посвящена. Что интересно, этот диск был выпущен только в Великобритании.
Ну что ж, пожалуй, приступим к содержанию мюзикла. читать дальшеШоу открывает песня "Моя ночь" (My Night). Главные герои мюзикла как бы представляются нам. Начинает Билли Трикс (Billie Trix) - заходящая рок-звезда, бывшая суперпопулярной в 70-х и 80-х годах. Сейчас она является главной фигурой в ночном клубе, в котором и начинает действие C2H. Также она - как бы вторая мама для всех завсегдатаев клуба. Владелец клуба - Вик Кристиан (Vic Christian), гомосексуалист средних лет, который, тем не менее, имеет дочь Шелл (Shell). Все эти персонажи исполняют по куплету My Night, рассказывая, как они планируют провести эту ночь и даже изменить свою жизнь (в альбом вошла укороченная версия первого трека - мы слышим только вокал Билли Трикс; полный вариант в в исполнении Теннанта представлен в демо-альбомах, предварявших выход мюзикла, либо можно ознакомиться с ним, просмотрев любительское видео).
Paul Keating
Один из куплетов исполняет и Стрейт Дейв (Straight Dave; в переводе - Дейв-Натурал), молодой человек, который только что приехал из Ирландии и планирует стать "чем-то необычным", что и подтверждает в своей песне (Something Special). Вик решает нанять Дейва в качестве бармена в своём ночном клубе.
Вскоре Дейв и Шелл знакомятся друг с другом и испытывают вполне определённую обоюдную симпатию (Closer to Heaven - первая версия в исполнении Дейва и Шелл; в этом повторяющемся треке персонажи делятся своими планами и надеждами, в основном, касающихся любви; они рассказывают, что делает их "ближе к небесам"; на альбоме мы слышим три повтора этой песни, в мюзикле их было четыре - и все эти четыре варианта отличаются от версии песни Closer to Heaven, представленных на альбоме PSB Nightlife).
Затем мы наблюдаем откровенный разговор между Виком и Шелл (In Denial). Они обсуждают свои страхи по поводу их отношения друг к другу и своего будущего, уменьшение взаимопонимания между дочерью и отцом и сексуальные пристрастия Вика.
Появляется Боб Сандерс (Bob Saunders), музыкант-декадент, фигура неоднозначная и отнюдь не положительная; Боб также не относится к сексуальному большинству (Call Me Old-Fashioned). "I'm an absolute shit" ("Я - полное дерьмо"), как он сам поёт о себе.
Билли Трикс тем временем знакомится с Дейвом и решает, что он достоин большего, чем работы барменом - Билли хочет превратить юношу в музыканта.
А чувства Дейва и Шелл растут. Они (Дейв и Шелл, а не чувство, понятное дело) занимаются любовью, после чего между ними происходит спор-игра, в котором они оценивают друг друга по десятибалльной системе (Nine Out of Ten). Шелл даёт Дейву "девять из десяти" баллов, а он ей - всего восемь. Затем они переходят к обсуждению "размера" - юноша интересуется, устроит ли её "девять из десяти", а девушка в ответ переспрашивает: "Это в дюймах или в сантиметрах?" Заканчивается всё уверениями Шелл в любви. На вопрос о силе её чувств, она интересуется, устроит ли ответ: "Девять из десяти"?
Следующая песня, которую исполняет Билли Трикс в ночном клубе, подчёркивает жизнерадостную, но саморазрушающую атмосферу, в которой существуют персонажи (It's Just My Little Tribute to Caligula, Darling). Билли упоминает, что римский император Калигула должен был быть бисексуальным (ну, время было такое), намекая, видимо, на Дейва - мол, не такой уж он и натурал, как хочет казаться.
Далее следует инструментальный трек (Hedonism), который является "мостиком" между первым и вторым актом мюзикла. В конце первого акта под эту музыку Вик напивается и принимает наркотики, хотя обещал своей дочери Шелл больше этого не делать. Второй акт открывается "диким танцем" в ночном клубе.
А Билли Трикс позволяет себе отбросить жизнерадостный "фасад" и открывает свою душу - на самом деле ей очень плохо и одиноко (Friendly Fire - этот военный термин можно перевести как "огонь со стороны своих"). По словам Билли, рок-иконы часто попадают под "дружеский огонь" - те, кто всё ещё поклоняются им, угрожают и даже порой убивают...
Затем по сценарию настаёт время "настоящего мюзиклового" массового номера (Shameless). "Мерзкие знаменитости" (Vile Celebrities) рассказывают о том, какие они, собственно говоря, мерзкие.
Frances Barber
А Вик полностью теряет контроль над собой, он пьёт без просыха, принимает наркотики и из-за этого всего окончательно ссорится с дочерью. Вик измучен своей "вампирской жизнью" - всю ночь работать, спать днём и выпивать "живительную влагу" (настоящие вампиры, понятно, не с алкоголем имеют дело) до капли (Vampires). Все вокруг - "вампиры"...
А Дейв в это время... Да, он забывает о своей Шелл и влюбляется в красавца-драгдилера по имени Майл Энд Ли (Mile End Lee) - вот вам и "натурал" (Closer to Heaven - вторая версия в исполнении Дейва и Ли). Молодые люди оказываются в постели, а затем высказывают друг другу свои чувства и желание продолжать отношения.
Шелл, узнав о такой измене любимого (мало того, что изменил, так ещё же и с парнем!..), конечно же, отнюдь не рада. Она решает не сидеть и рыдать, а выкинуть Дейва из своей жизни (Out of My System).
У Ли тоже большие проблемы - узнав, что парень приторговывает наркотиками в его клубе, Вик отнимает весь товар. Ли нечем расплатиться с поставщиком.
Ли, уверенный, что после всего случившегося Дейв больше не любит его (тут он ошибался), принимает большую дозу кетамина, что приводит к его смерти (K-Hole - об этом треке подробнее мы напишем ниже)...
Дейв, ошарашенный смертью возлюбленного, оплакивает его - и себя, а также всех остальных, живущих такой жизнью (For All of Us).
Дейв сокрушается о потерянной любви, надеждах и будущем (Closer to Heaven - третья версия, соло Дейва). Но будет ли свет в конце туннеля?
В самой песне это не сказано, но она переходит в финальную (Positive Role Model), быструю и позитивную. Мы можем сделать из этого вывод, что да, будет. Дейв сделает выводы из полученных уроков, в том числе, примет свой гомосексуализм, и пойдёт по жизни дальше.
Вот и конец.
Что-то такое сумбурное и бессмысленное, да? Проблема в том, что полного синопсиса мной не найдено, собирала всё методом "по сусекам поскребла". Хочется надеяться, что общая картина всё же была более логична и глубока.
Но спасают две вещи: шикарная музыка и великолепное исполнение. Пол Китин (Paul Keating) www.londontheatre.co.uk/londontheatre/questions... обладает сильнейшим голосом и лирическим талантом, Стейси Рока (Stacey Roca)en.wikipedia.org/wiki/Stacey_Roca тоже отличная певица и актриса, Дэвид Бёрт (David Burt) берёт не столько вокалом, сколько артистизмом и надрывом (его Vampires - просто шедевр). Да и Френсис Барбер (Frances Barber)en.wikipedia.org/wiki/Frances_Barber с её своеобразным тембром - находка (правда, вживую её слушать невозможно, но в записи - наоборот; но Френсис - известная британская драматическая актриса, она даже главную роль в чеховской "Чайке" сыграла, так что ей позволительно петь хуже, чем лицедействовать; кроме того, Френсис участвовала в C2H только до 15 сентября, уже со следующего дня и до закрытия мюзикла роль играла Аманда Харрис (Amanda Harris)).
А теперь поговорим о том, что обещали выше. О треке K-Hole (название символизирует кетаминовые глюки). Это - инструментальный момент, на фоне которого звучат слова песни Билли Трикс Run Girl Run!
С этой песней связана полумистификация, устроенная PSB. Почему "полу"? Потому что сами музыканты не скрывали, что это - их рук дело. А почему "мистификация"? Потому что многие слушатели до сих пор верят, что описанный ниже сингл записан той реально существовавшей певицей, которая указана на обложке, и в те же года, отпечатанные на диске.
Обложка сингла Run Girl Run! посмотреть

Послушать можно вот тут: ohmytracks.com/#/music/Billie+Trix
Итак, видимо, чтобы поставить точку в легенде о певице Билли Трикс (её на самом деле не было, выдуманная она), PSB выпускают "её" сингл, на котором была представлена "лучшая песня Билли Трикс" (даже так: Billie Trix's biggest hit) в двух версиях: Run Girl Run! (original 1971 Single version) и Run Girl Run! (1981 Post-Apocalyptic Nightmare mix). Эти диски продавались в холле театра во время поздних показов мюзикла. Понятно, пела там Френсис Барбер.
Песня Run Girl Run! ("Беги, девочка, беги!") основывалась на всем известной фотографии "Напалм во Вьетнаме" - группа вьетнамских мирных жителей на фоне клубов дыма спасалась от атаки напалмовыми бомбами; в центре группы выделялась плачущая обнажённая девочка - это была Ким Фук, сорвавшая с себя горящую одежду (порадуем тех, кто не в курсе - Ким выжила, хоть врачи и посчитали её ожоги смертельными, и здравствует до сих пор).
Вернёмся к C2H. Как мы помним, трек K-Hole звучал в момент смерти Ли от передозировки. Во время первых показов мюзикла, как вспоминает ряд очевидцев, этот момент выглядел так: Ли умирал на руках Дейва, а фоном звучало пение Билли Трикс (те самые строки из Run Girl Run!). Позже (мы говорим, напомним, об одной и той же версии мюзикла - оригинальной, а не поздних) Ли умирал в полном одиночестве, а издалека доносился замикшированный голос Билли.
Как бы то ни было, символизм понятен: Ли тоже "сожжён", его смерть - попытка "убежать" от себя самого.
Трэклист:
1 My Night (billie trix and cast) 3:53
2 Something Special (straight dave) 3:20
3 Closer To Heaven (shell and straight dave) 3:35
4 In Denial (vic and shell) 2:15
5 Call Me Old-Fashioned (bob saunders) 3:58
6 Nine Out Of Ten (shell and straight dave) 3:36
7 Its Just My Little Tribute To Caligula (billie trix) 3:25
8 Hedonism (instrumental) 2:48
9 Friendly Fire (billie trix) 2:58
10 Shameless (vile celebrities) 3:15
11 Vampires (vic and billie trix) 4:36
12 Closer To Heaven (straight dave and mile end lee) 3:46
13 Out Of My System (shell and babes) 4:49
14 K-Hole (instrumental with billie trix) 3:37
15 For All Of Us (straight dave) 4:11
16 Closer To Heaven (straight dave) 1:23
17 Positive Role Model (straight dave) 4:36
01 - My Night
(Full Version)
тексты песенBILLIE
We're gonna light up the night like fireworks
flashing through the sky like a satellite
A series of bangs, beautiful colours
Baby, tonight this is my night
If you want to scream
you can do it
Anything obscene
you can do it
Put it to the test
you can do it
Momma knows what's best
you can do it
This is my night
Anything goes in fashion!
This is my night
I'm in the throes of passion!
This is my night
I planned it for me and you!
This is my night
and nothing is taboo!
DAVE
I wanna light up the night like fireworks
flashing through the sky like a satellite
I've waited so long
I won't get it wrong
Baby, tonight will be my night
If you wanna dance
you can do it
Give yourself a chance
you can do it
Show them what you are
you can do it
Baby, you're a star
you can do it
This is my night
I'm gonna grab their attention
This is my night
I need divine intervention!
This is my night
and it's one I won't forget
This is my night
They ain't seen nothing yet!
SHELL
I want to light up the night up like fireworks
Flashing through the sky like a satellite
That fatherly kiss
Is going to be bliss
Baby, tonight will be my night
No point being scared
you can do it
Change your life instead
you can do it
No more being alone
you can do it
When you're coming home
you can do it
This is my night
A roller-coaster of emotion
This is my night
A lot of hugs and devotion
This is my night
Oh God, I'm going mad!
This is my night
I'm gonna meet my Dad!
VIC
This is my night
Am I worth it?
This is my night
Do I deserve it?
FLYNN
You're gonna light up the night like fireworks
flashing through the sky like a satellite
you've got to be strong
you've waited so long
Daddy, tonight this is your night
If you wanna scream
you can do it
nothing too obscene
you can do it
Remember you're a Dad
you can do it
Don't look so bloody sad
you can do it
This is your night...
VIC
I've made sure it's gonna be nice
The champagne's on ice
D'you think we'll need something stronger?
I'm having one now, I can't wait any longer...
LEE
If you wanna score
you can do it
I can get you more
I can do it
Get out of your head
you can do it
What d'you want instead?
you can do it
This is my night
Oh yeah?
This is my night
I couldn't really care
This is my night
Dunno why I bother
This is my night
Same as any other
BILLIE, DAVE, SHELL, VIC, FLYNN, LEE & CAST
We're gonna light up the night like fireworks
flashing through the sky like a satellite
A series of bangs, beautiful colours
Baby, tonight this is my night
If you want to scream
you can do it
Anything obscene
you can do it
Put it to the test
you can do it
Momma knows what's best
you can do it
This is my night
This is my night
This is my night
BILLIE
I planned it for me and you!
CAST
This is my night
BILLIE
and nothing, no, no, nothing, is taboo!!!
02 - Something Speical
DAVE
What am I now?
Another boy becoming man
who wants to change
who’s not afraid
I’ve had to run
from boring streets
and bitter priests
from smoking gun
and stern parade
For when you’re living on your own
without a girlfriend or a home
people speculate
but I’m much stronger than them
I want to be something special
I want to be something special
Now I play the London game
A hand-to-mouth existence
’til someone calls my name
I want it now
My chance has come
and I will grab it
just to change
the way I am
I understand
the plans you make
the risks you take
the way you can
when you’re a man
And if I sometimes have to do
the things I’ve always wanted to
I won’t shy away
Because I’m much harder than that
I want to be something special
I want to be something special
Now I play the London game
A hand-to-mouth existence
’til someone calls my name
03 - Closer to Heaven
SHELL
Give me hope
Give me all your love
Tell me now
My luck is in tonight
Is this real?
Can I learn to trust
How I feel?
Does darkness end in light?
BOTH
Never been closer to Heaven
Never been closer to Heaven
DAVE
Suddenly
What was wrong seems right
Feels to me
I'm coming home tonight
I can't wait
Till we meet again
Is it fate?
Does darkness end in light?
BOTH
Never been closer to Heaven
Never been closer to Heaven
04 - In Denial
VIC
In denial, no
My life's a trial
I'm not denying
That every little bit hurts
It's a problem
That I'm not solving
Don't mind admitting
I feel like quitting this job
For a while, getting away
Before it gets any worse today
SHELL
You're in denial
And that is final
You're not admitting
You should be quitting
All this "celebrating"
It's totally frustrating
I'm coming close to hating
You and your whole attitude
To be crude
I'm looking at you
Pissing your life away
Day after day
VIC
Think I'm going mad
How d'you know if you're going mad?
SHELL
Look at me I love you
VIC
Look at me I'm sad
I'm not denying
I could be trying
A little harder
To deal with some of this stuff
SHELL
Know what I'm thinking?
Less drugs and drinking
No cigarettes and you'll feel
A little less rough
VIC
Is that enough?
My life is absurd
I'm living it upside down
Like a vampire working at night, sleeping all day
A dad with a girl who knows he's gay
05 - Call Me Old-Fashioned
SAUNDERS
I have to admit
I'm an absolute shit
At least you can't call me
A hypocrite
I don't want fame
Or the critics' acclaim
Take it from me
That's a pointless game
I've got a minder
A chauffeur, a flunkey
I'm the organ-grinder
Not the monkey
Call me old-fashioned
At least I know what I like
Call me old-fashioned
If you're so wet
Why don't you get
On your bike?
Call me old-fashioned
At least I'm moving ahead
Call me old-fashioned
If I can't charm you
I'll just strong-arm you
To bed
The moment I see you with your trousers dropped
Will be as rewarding as just having shopped
All of the names that I've spent years collecting
They're the only things that are worth respecting
Prada and Porsche and Philippe Starck
The only little problem is where to park
Call me old-fashioned
You're all so quick to condemn
Call me old-fashioned
Until you learn how much I earn and I spend
Call me old-fashioned
And I've been called worse than much
Call me old-fashioned
But understand
What I've got planned
Won't be luck
'Cause sex is fun and sex sells, honey
A shiny dream to make me money
Where the sea is blue, the sky is sunny
Love is hot and surprisingly
Old-fashioned
I'll make love down the phone
Call me tomorrow
I'll give you breaks
I'll be as long as it takes to your home
Call me old fashioned
At least I'm moving ahead
Call me old-fashioned
If I can't charm you
I'll just strong-arm you
To bed
Where you can be
Old-fashioned
With me
06 - Nine Out of Ten
SHELL
This is great!
DAVE
I'm straight
SHELL
Just great!
I love the way you kiss
It's bliss
DAVE
How much bliss?
SHELL
Will nine out of ten do?
You used to be so shy
Now I can't deny
You satisfy
You're scoring high
Will nine out of ten do?
DAVE
Leaves room for improvement!
SHELL
And how do I rate?
DAVE
An eight?
No wait
To score
Some more:
Come on, explore!
SHELL
Only an eight?
DAVE
I'm one of those men
Who thinks he can surprise
SHELL
So I realise
When I close my eyes
And feel your size
DAVE
Will nine out of ten do?
SHELL
Is that inches or centimeters?
DAVE
Size isn't everything!
Let's do it again and again
Until we're scoring ten out of ten
SHELL
How does this compare with back then
Back when you used to do it with men?
DAVE
What men?
SHELL
Did you never do it with men?
DAVE
Don't you dare
Go there
To compare
Haven't you found
Boys fool around?
SHELL
So you don't deny it?
DAVE
Listen
I have spent months with you
And loved each moment too
Just being with you
Has made me new
SHELL
And just how new?
DAVE
Will nine out of ten do?
SHELL
I love you
DAVE
And just how much?
SHELL
Will nine out of ten do?
07 - It's Just My Little Tribute to Caligula, Darling!
BILLIE
Do you like my new look?
It's very classical, don't you think?
It's just my little tribute to Caligula, darling!
Haven't you seen the movie?
It's a masterpiece!
All that history and sex!
I love it!
Caligula was a bastard
Like most important men
And, over the years, I've known
Quite a few of them
I wish I'd poisoned
As my little tribute to Caligula, darling!
It's just my little tribute
To Caligula, darling!
It's just my little tribute
To Caligula, darling!
He was a Roman emperor
Which makes him almost certainly bisexual
If not actually gay
But then
So many men
Are that way inclined
Don't you find?
I mean, can you believe he's straight?
It's just my little tribute
To Caligula, darling!
It's just my little tribute
To Caligula, darling!
Murder and mayhem
In the eternal city
Poison and torture
He knew no pity
Pain is always best
inflicted at home
Down in your dungeon
Live back and think of Rome!
It's just my little tribute
To Caligula, darling!
It's just my little tribute
To Caligula, darling!
08 - Hedonism
Hedonism, ha ha ha
09 - Friendly Fire
BILLIE
An inspirational tirade against me
How to explain my life
Girls to the left of me
Boys to the right of me
Neither husband nor wife
Though the days are filled with pain
There is no one who'll explain
Why I'm coming under
Friendly fire
Shot in the fatal cause
Of rock 'n' roll
But there's no one
Really no one
To say why I endure
Under force majeure
Slander without shame or tact
I who studied make up, mime and Buddha
Who taught two generations to react
About me the critics lied
I ignored them and survived
In spite of coming under
Friendly fire
Shot in the fatal cause
Of rock 'n' roll
But there's nothing
Really nothing to deny
When I look back
My eyes are filled with tears
Danger to mascara
Applause to my peers
When fame sustained me
And arenas acclaimed me
I floated through life on a cloud
Of love and insanity
And pagan profanity
Before a worshipping crowd
Now my status is ill-defined
As an icon I'm inclined
To be coming under
Friendly fire
Shot in the fatal cause
Of rock 'n' roll
But whatever
Dull or clever
Points they've scored
I have never
Oh no never
Been ignored
10 - Shameless
ALL
I know what you think
It's clear as mud in your eyes
We're the plastic poseurs and prostitutes
You've obviously come to despise
But you don't know nothing
You're not hot enough to matter
You don't understand it's the glamorous life
A dream that no one can shatter
We're shameless
We will do anything
To get our fifteen minutes of fame
We have no integrity
We're ready to crawl to obtain celebrity
We'll do anything at all
FIRST VILE MALE CELEBRITY
I'm ambitious
Believe me, I'm going to be big
FIRST VILE FEMALE CELEBRITY
I'm a slave to glamour
Applause and clamour
My make-up, my wardrobe, my wigs
SECOND VILE MALE CELEBRITY
Don't call me pathetic
I'm harder than you'll ever guess
ALL
Relentlessly tough, for when the going gets rough
The tough get their picture in the press
We're shameless
We will do anything
To get our fifteen minutes of fame
We have no integrity
We're ready to crawl
To obtain celebrity
We'll do anything at all
We're shameless
We will do anything
To get our fifteen minutes of fame
We have no integrity
We're ready to crawl
We'll do anything
With anyone
Go absolutely anywhere
For anything
At all
11 - Vampires
VIC
Brother, it don't matter
Sister, don't worry
Say what you like
I'll do what you want me to do
You're a vampire
I'm a vampire too
Sun in the kitchen
Boy, you're still sleeping
When you get hungry
I'll do what you want me to do
You're a vampire
I'm a vampire too
You're a vampire
I'm a vampire too
It's a reflex
Just a reflex
Like fear or sex
Night in the city
New Orleans pretty
Do what you want
And then can I do it to you?
You're a vampire
I'm a vampire too
You're a vampire
I'm a vampire too
BILLIE
Whenever I reach the end of that dusty little dirt track called relationship I get off my head big time. And it helps. And why does it help? Because you feel great, you feel you're the most fantastic thing on the planet, in the cosmos, everywhere darling. And you think I'm OK. I'll get by.
VIC
Brother, it don't matter
Sister, don't worry
You're a vampire
I'm a vampire too
12 - Closer to Heaven
Dave: Why do you need that money?
Lee: I lost Billie's drugs, didn't get paid. Now I'll lose my kneecaps.
Dave: Shit. Really?
Lee: I've always got some bastard after me. I'm easy to hate.
Dave: You? But you're beautiful.
Lee: What?
Dave: You are.
Lee: Blokes don't go round calling other blokes beautiful.
Dave: Well, fit then.
Lee: Shut up. So, you ain't seeing that Shell no more then?
Dave: No.
Lee: Why not?
Dave: Why do you think?
Lee: We're only mucking about.
Dave: But it's the first time it's ever felt right for me... Oh, I'll shut up.
Lee: No.
Dave: What?
Lee: I like your accent.
DAVE
Give me hope
Give me one more kiss
I've never felt
A love as strong as this
You're so cool
And so warm to touch
Since we met
I've wanted this so much
BOTH
Never been closer to Heaven
Never been closer to Heaven
Dave: Has anyone ever loved you?
Lee: Where I grew up they had this picture of Jesus on the wall. Hippie-looking geezer with a beard. They told me he loved me. I thought, well, that's alright then, innit? When I die, I'll meet him, I'm laughing. When they used to say "what do you want to be when you grow up?", I go "dead". No one's ever told me they loved me. Not my mum. Too smacked off her nut. No one in the homes. Not even someone E'd off their nut, you know. They'd say it to everybody else, they'd never say it to me. I think there must be something wrong with me. Listen, mate...
LEE
Give me time
This is all new to me
But I think we could learn
Together you and me
It's good to kiss
And do all that stuff
But I'll tell you this
A hug would be enough
BOTH
Never been closer to Heaven
Never been closer to Heaven
Dave: Look, stay.
Lee: I gotta go.
Dave: It's three in the morning.
Lee: I've got business. I'm sorry, mate.
13 - Out Of My System
BABES
What's the matter with you, girl?
SHELL
Haven't you heard?
BABES
No! What?
SHELL
Of all the boys
In the world
I had to choose this one
Where did he come from?
Dumb and deluded
Young and confused
Suddenly gay
Who'd be in my shoes?
It had to be me
Who found out the truth
After catching him
With the roughest youth
Now I've ripped away his mask
Don't turn to me and ask...
BABES
What's the matter with you, girl?
SHELL
Isn't it obvious?
BABES
What's the matter with you, girl?
SHELL
Whaddaya mean what's the matter with me?
BABES
We get the picture
Yes, we see
What you're going through
But what you gonna do?
SHELL
What do you think I'm gonna do?
I'm gonna do what's overdue...
I'm gonna get him out of my system
Get him out of my system
Get him out of my system
I'm getting him out of my system
I'm gonna get him out of my system
Get him out of my system
Get him out of my system
I'm getting him out of my system
BABES
Uh-oh, girlfriend, wounded pride!
Your boyfriends bats for the other pride!
You're sure we're not gonna suddenly find
Tomorrow morning you change your mind?
SHELL
My decision is implacable
Because we're not compatible
Sexually
Eventually
After three months sleeping
In my bed
Every night
Held me tight
And this is what
Does in my head!
He runs off with his pride and joy
A young, drug-dealing, East End boy!
BABES
We get the picture
Yes, we see
What you're going through
But what you gonna do?
SHELL
What do you think I'm gonna do?
I'm gonna do what's overdue...
I'm gonna get him out of my system
Get him out of my system
Get him out of my system
I'm getting him out of my system
I'm gonna get him out of my system
Get him out of my system
Get him out of my system
I'm getting him out of my system
14 - K-hole
BILLIE
Run, girl, run
Away from the sun
Napalm burns all over your body
Cameras roll, photographers shoot
The western world would like to say sorry
A whore or a nun
What do you want to be?
Joan of Arc on TV?
15 - For All Of Us
DAVE
There are people who think we lead
A fabulous life
One endless party
No pain or strife
If only they knew
The absolute truth
I hoped we had a future
The two of us together
Something shared between us
Would change us both forever
He helped me recognise myself
And set me on a mission
To find there's more to life
Than following ambition
After all that we've been through
Only tears can tell the truth
I'm not crying just for you
I'm crying for me
Look around and see
I'm crying for all of us
For the impossibility
Of love in a world where sex
Is a cruel, competitive sport
For the love this world rejects
I mustn't be vindictive
We shouldn't feel ashamed
That no one tried to help him
So no one can be blamed
Go back to being fabulous
Ignore the pain inside
Find some compensation
For all the love denied
After all that we've been through
Only tears can tell the truth
I'm not crying just for you
I'm crying for me
Look around and see
I'm crying for you, for me
For what we cannot be
For you, for me
For all of us
For all of us
16 - Closer to Heaven
DAVE
Give me hope
Give me all your love
Tell me now
I'm coming home tonight
Have some faith
In the love we share
Is it fate?
Does darkness end in light?
17 - Postitive Role Model
DAVE
Here I stand, where I planned
Given one more chance
Take it then, start again
Time to join the dance
All I've seen and all I've been
Led me here today
Forget the lies, the tears I've cried
I'm doing it a different way
I want a positive role model
I want a positive role model
Reinvention
My intention
How to make the change?
We're children then
Boys to men
It doesn't feel so strange
A broken heart
For a start
A new identity
Feel the
Love up above
Watching over me
I want a positive role model
I want a positive role model
My reflection on the street
Is that the way I walk?
Introspection as I speak
I need to change the way I talk
In a changing world
There's so much you could be
Why can't you choose yourself
Like your enemy?
Have you ever imagined
A new you?
I could be someone else
The question is: who?
I want a positive role model
I want a positive role model
(Who's it gonna be, who's it gonna be?)
Positive!
Positive!
Give me hope
Give me all your love
Give me hope
Продюсером релиза был Стефан Хейг.
Оформление и фотографии Элистер Мюир, Пол Уэстли Григгс.
Мюзикл выходил на CD и cass.
CD: 2001 UK (Sony Music; XPCD1392) [promo; 10 Sep 2001; dual sleeve]
CS: 2001 UK (Sony Music; 504 516 4)
CD: 2001 UK (Sony Music; 504 516 2)
CD: 2001 UK (Sony Music; 504 516 2) [misspressing with white square on cover]
CD: 2001 CA (Columbia Records; CK 91575) ["made in Canada" on CD and booklet]
CD: 2001 BR (Epic; 2-504516)
CD: 2001 JP (Epic; EICP-68) [released 30 Mar. 2002]
CS: 2001 MY (Sony Music; ??) [malaysian cassette tape]
3:52 My Night (performed by billie trix)
3:20 Something Special (performed by straight dave)
3:35 Closer To Heaven (performed by straight dave & shell)
2:15 In Denial (performed by vic & shell)
3:57 Call Me Old-fashioned (performed by bob saunders)
3:35 Nine Out Of Ten (performed by straight dave & shell)
3:24 Caligula (performed by billie trix)
2:48 Hedonism [instrumental]
2:58 Friendly Fire (performed by billie trix)
3:15 Shameless (performed by bob saunders)
4:36 Vampires (performed by vic)
3:46 Closer To Heaven (performed by straight dave & mile end lee)
4:49 Out Of My System (performed by shell)
3:37 K-hole [instrumental]
4:11 For All Of Us (performed by straight dave)
1:23 Closer To Heaven (performed by straight dave)
4:34 Positive Role Model (performed by straight dave)
Скачать можно здесь: rusfolder.com/24105997
@темы: Качаем, Альбомы, PSB календарь
И сюжет-то я толком не знала, только про отца-гея и дочь, которая его не понимает, но всё-таки любит. Как-то так. А ты нашла его. Вот он какой. Тоже довольно жёсткий.
полного синопсиса мной не найдено, собирала всё методом "по сусекам поскребла
Да ты столько всего нашла, я и десятой части не знала. Ты крута!
Билли Трикс очень достоверно выглядит, как мистификация. И сингл оформлен так чётко.
Ух, какой постище прекрасный, столько информации! Спасибо огромное!
Билли Трикс очень достоверно выглядит, как мистификация. И сингл оформлен так чётко Да, мне тоже очень нравится этот проброс. Вот бы они и теперь бы что-нибудь выкинули такое?
Да, я бы тоже хотела. Только вот надеюсь, это будет не столь эксклюзивно
Ну да. В Лайф ин поп, кажется, говорили, что этот мюзикл очень ругали за скользкую тематику, может, это повлияло.